Przejdź do treści
Polski
  • Brak sugerowanych wyników, ponieważ pole wyszukiwania jest puste.

Jak dodać dyspozycyjność?

W tym artykule dowiesz się jak przekazać informacje o swojej dyspozycyjności.

Dodawanie_niedostępności

Dodawanie_dostepnosci

Twój pracodawca może umożliwić Ci składanie dyspozycyjności na dwa sposoby: 

  • Możesz wprowadzić dni, w które nie jesteś dostępny. Na górze strony zobaczysz napis "Wprowadź dni i godziny kiedy nie możesz pracować". Godziny będą oznaczone kolorem zielonym.
  • Możesz wprowadzić dni, w które jesteś dostępny. Na górze strony zobaczysz napis"Wprowadź dni i godziny kiedy możesz pracować". Godziny będą oznaczone kolorem czerwonym.

Funkcja niedostępność lub dostępność działają rozłącznie. Będziesz mógł wprowadzić jedynie swoją niedostępność lub dostępność, w zależności od ustawień firmy, w której jesteś zatrudniony.

Twoje prośby grafikowe są  jedynie informacją, natomiast decyzja dotycząca tego jak będzie wyglądał grafik, ostatecznie zależy od Twojego przełożonego. 

 

Dodawanie dni, w których nie możesz pracować
Jak dodać niedostępność?
  1. Otwórz zakładkę Dostępność. 
  2. Skieruj kursor na wybrany dzień.
  3. Kliknij przycisk Dodaj. 
  4. Następnie kliknij przycisk Dodaj i określ godziny, w których nie możesz pracować. 
  5. Kliknij przycisk Wyślij do akceptacji lub Zapisz.

 

Dodawanie dni, w które możesz pracować
Jak dodać dostępność?
  1. Otwórz zakładkę Dostępność. 
  2. Skieruj kursor na wybrany dzień.
  3. Kliknij przycisk Dodaj. 
  4. Następnie kliknij przycisk Dodaj i określ godziny, w których  możesz pracować. 
  5. Kliknij przycisk Wyślij do akceptacji lub Zapisz.

Wskazówki: 

  • Kliknij „Wyślij do akceptacji”, aby przesłać swoją dyspozycyjność do przełożonego.

  • Wybierz „Zapisz”, jeśli chcesz zachować wersję roboczą tylko dla siebie. Wersję roboczą możesz później edytować lub wysłać do akceptacji w dogodnym momencie.
  • Jeśli jesteś niedostępny przez cały dzień, wpisz godziny 00:00–23:59.
  • Jeśli niedostępność dotyczy tylko części dnia (np. 8:00–16:00), wpisz dokładnie taki przedział godzin.

     

 
 



 

 

 

W czym pomogą Ci przyciski, które widzisz w momencie wprowadzania godzin?

 

Przenieś na cały miesiąc — kopiuje wprowadzoną godzinę na resztę dni miesiąca. 

Kopiuj na kolejne tygodnie — w zależności od dnia (np. wtorek), w którym została wprowadzona dostępność, godziny są przenoszone na ten sam dzień w pozostałych  tygodniach danego miesiąca. 
 
Przenieś na weekend — wprowadzone godziny są kopiowane na wszystkie dni weekendowe w danym miesiącu.
 
Dodaj komentarz — wprowadzone informacje będą widoczne dla Twojego przełożonego. 
 
Krzyżyk — kasuje wprowadzony komentarz.
 
 
 Zastosuj — potwierdza wprowadzone dane.
 
  
Usuń — kasuje wprowadzone dane. 
 
 
Co oznaczają statusy niedostępności? 
  1. Wersja robocza — wprowadzone godziny i dni są widoczne tylko dla Ciebie i możesz je jeszcze edytować.
  2. Przekazane do przełożonego — Twoje zgłoszenie zostało wysłane do przełożonego i oczekuje na decyzję. Po wysłaniu nie możesz już edytować tych godzin i dni.
  3. Zweryfikowana — przełożony zaakceptował Twoje zgłoszenie. W tym statusie edycja nie jest możliwa.
  4. Odrzucona — zgłoszenie zostało odrzucone przez przełożonego.
 

Twój pracodawca może ustalić dzień automatycznej wysyłki dostępności. To oznacza, że dodasz swoje prośby grafikowe do określonego dnia. W tym dniu prośby grafikowe będą wysłane do przełożonego i opcja edycji będzie zablokowana. 

Co to oznacza w praktyce?

Twój pracodawca przekazał Ci informację, że możesz składać swoje prośby grafikowe do 15 dnia miesiąca. Zapomniałeś dodać prośby grafikowej w wyznaczonym terminie. W tej sytuacji skontaktuj się z przełożonym, ponieważ opcja dodawania próśb grafikowym po 15 dniu miesiąca będzie zablokowana.