Harmonogram czasu pracy na rok 2019 – okres wakacyjny

Grafiki pracy na miesiące wakacyjne – lipiec i sierpień, nie należą do najłatwiejszych pod względem planowania harmonogramu czasu pracy. Spowodowane jest to w głównej mierze intensywnym sezonem urlopów, a także świętami, które przy dobrym rozplanowaniu urlopów, mogą przedłużyć pracownikowi weekend. Jak wiadomo, każdy chce mieć wtedy czas wolny, ale jednak ktoś pracować będzie musiał. Trzeba więc pamiętać o sprawiedliwym podziale urlopów. Z tego artykułu dowiesz się co wziąć pod uwagę, aby zaplanować dobry harmonogram czasu pracy na okres wakacyjny w roku 2019. Miłej lektury!

Przygotuj firmę na szczyt sezonu turystycznego

Dla miejscowości turystycznych, wakacje to sezon największych obrotów. Klientów jest wtedy bardzo dużo i trzeba sprostać ich obsłudze, aby nie stracić ewentualnych szans na sprzedaż. Na sezon letni nastawione są firmy działające m.in. w handlu, gastronomii, hotelarstwie i usługach związanych z rozrywką. Z pewnością cały okres wakacyjny będzie bardzo intensywny, na co trzeba odpowiednio się przygotować. Jednak za szczyt sezonu wakacyjnego uznawany jest tzw. długi weekend, który wypada 15-18.08, bowiem większość osób wykorzystuje możliwość dłuższego odpoczynku i wyjeżdża poza miejsce zamieszkania. Planując grafik pracy dla powyższych miejsc należy uwzględnić te daty w grafiku i zaplanować mocną obsadę – z pewnością, im więcej będzie rąk do pracy, tym lepiej.

Firmy działające w branży turystycznej, nie powinny udzielać urlopów wypoczynkowych w wysokim sezonie. Jest to oczywiste ze względu na wzmożoną ilość pracy, lecz sytuacja nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem ze strony pracowników. Jak więc przygotować się do kłopotliwych sytuacji urlopowych i co zrobić, aby do nich nie dochodziło? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu.

Sprawdź wydarzenia w Twojej okolicy

Wakacje to okres imprez plenerowych, koncertów, a także różnego rodzaju eventów. Warto wcześniej zorientować się, czy takie wydarzenie nie będzie organizowane w okolicy prowadzonego przez Ciebie biznesu. Szczególnie dla firm, które działają w gastronomii, może mieć to szczególne znaczenie i będzie konieczne zaplanowanie mocniejszej obsady.

Lipiec i sierpień to czas gorących wyprzedaży letnich. W galeriach handlowych przybywa klientów, których na zakupy przyciągają bardzo atrakcyjne ceny. W okresie największych obniżek, powinieneś zaplanować pracę dla większej liczby osób niż zazwyczaj. Jeśli pracowników będzie za mało, w sklepie pojawią się kolejki do kasy, a towar z przymierzalni nie wróci na salę sprzedaży, co będzie skutkowało niezadowoleniem klientów i utratą potencjalnych zysków. Na początku sierpnia w sklepach rozpoczyna się nowy sezon, jesienno – zimowy. Może to przyciągnąć większą ilość klientów, którzy zainteresowani będą najnowszymi trendami na rynku.

Niedziele niehandlowe

W wakacje mamy tylko dwie niedziele handlowe – 28.07 i 25.08, osoby, które nie mają możliwości robienia zakupów w tygodniu z pewnością to wykorzystają i ruszą do sklepów. Zaplanuj obsadę tak, aby pracownicy nie musieli wykonywać pracy za dwóch, a klienci byli zadowoleni ze sprawnej obsługi. Ktoś musi pracować, aby odpocząć mógł ktoś – krótko i zwięźle na temat niedziel niehandlowych. Pracownicy sklepów mają wtedy czas wolny, lecz na oblężenie klientów muszą być przygotowane restauracje, lodziarnie i wszystkie firmy działające w gastronomii. Większej ilości klientów mogą spodziewać się również wszelakie miejsca świadczące usługi związane z rozrywką. W soboty poprzedzające niedziele niehandlowe, sporo klientów będzie chciało zrobić zapasy, dlatego sklepy spożywcze powinny zaplanować większą obsadę. Podobnie sytuacja będzie wyglądała w poniedziałek po niedzieli niepracującej – warto mieć to na uwadze tworząc grafik pracy na okres wakacji 2019. Końcówka wakacji będzie szczególnie pracowita dla firm, które w ofercie posiadają asortyment szkolny. Oficjalnie 2 września uczniowie wracają do szkół, jeśli więc prowadzisz księgarnię, sklep papierniczy itp. musisz spodziewać się sporej liczby klientów, co warto uwzględnić planując harmonogram pracy.

Grafik Optymalny to program, który pozwala Ci dopasowywać grafik pracy do planowanych poziomów sprzedaży. Jeśli nie chcesz, aby sezonowość zachwiała Twoją firmą, załóż konto w ramach darmowego okres próbnego!

Oceń artykuł

słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *