Chyba nie w tych czasach. To wydaje się być sprawą oczywistą, jednakże ostatnie badania Mastercard dotyczące kolejek do kas, pokazują, że właściciele polskich sklepów o tym nie wiedzą.
Zgodnie w wynikami badań:
Co z tego wynika dla właścicieli sklepów? Kolejka = utrata zysków.
Poza utratą zysków kolejka oznacza też utratę reputacji, a tym samym utratę zysków również w perspektywie długofalowej. Zastanówmy się więc, jakie jest rozwiązanie. Zakupy bez płacenia? To na razie pieśń przyszłości, osiągalna tylko dla kolosów i niewyobrażalna w sklepach z obsługą i w sektorze premium. Inne? Dobry grafik pracy. Do czynienia z kolejkami mamy wtedy, kiedy po prostu jest zbyt mało personelu do obsługi. Wynika to z tego, że osoby tworzące grafik pracy w sklepie nie potrafią skorelować planowanej sprzedaży (a ta wynika wprost z ilości klientów w sklepie) z ilością pracowników. Dlaczego tak jest?
Wszystkie powyższe aspekty trzeba wziąć pod uwagę przy tworzeniu dobrego grafiku czasu pracy w sklepie. Jego rezultatem będzie ilość obsady dostosowana do wysokości sprzedaży, a więc brak kolejek. Czy to jest proste zadanie? Zależy od narzędzia. Szacujemy, że 98% sklepów używa do planowania Excela, a to przecież jest ogólny arkusz kalkulacyjny a nie narzędzie dedykowane do tworzenia grafików pracy.
Czy jest lepsze rozwiązanie? Tak, Grafik Optymalny. Ten program pomaga kierownikom sklepu stworzyć dobre grafiki czasu pracy biorąc pod uwagę wszystkie ważne kwestie związane z planowaniem czasu pracy. Umów się na rozmowę i przekonaj się, że możesz łatwo zmniejszyć kolejki w swoim sklepie!
Tak może wyglądać Twój grafik pracy!