Grafik pracy a zadowolenie klientów i maksymalizacja zysków

Czy jest ktoś kto lubi kolejki?

Chyba nie w tych czasach. To wydaje się być sprawą oczywistą, jednakże ostatnie badania Mastercard dotyczące kolejek do kaspokazują, że właściciele polskich sklepów o tym nie wiedzą.

Zgodnie w wynikami badań:

  • Połowa konsumentów uważa kolejki do kas to najbardziej frustrujący element codziennych zakupów.
  • 71% polskich konsumentów wyraża niezadowolenie z powodu kolejek do sklepowych kas.
  • Dla niemal co drugiego (47%) konsumenta kolejki stanowią najbardziej frustrujący element zakupów
  • W przypadku większych zakupów, czas oczekiwania przy kasie wynosi średnio 18 minut.
  • Najdłuższe kolejki są w dyskontach.
  • 71% osób nie wraca do sklepu po produkt, jeśli wiązałoby się to ze staniem od nowa w kolejce.
  • Niemal co drugi konsument (46%) rezygnuje z zakupów, widząc kolejki do kas.

Co z tego wynika dla właścicieli sklepów? Kolejka = utrata zysków.

Poza utratą zysków kolejka oznacza też utratę reputacji, a tym samym utratę zysków również w perspektywie długofalowej. Zastanówmy się więc, jakie jest rozwiązanie. Zakupy bez płacenia? To na razie pieśń przyszłości, osiągalna tylko dla kolosów i niewyobrażalna w sklepach z obsługą i w sektorze premium. Inne? Dobry grafik pracy. Do czynienia z kolejkami mamy wtedy, kiedy po prostu jest zbyt mało personelu do obsługi. Wynika to z tego, że osoby tworzące grafik pracy w sklepie nie potrafią skorelować planowanej sprzedaży (a ta wynika wprost z ilości klientów w sklepie) z ilością pracowników.  Dlaczego tak jest?

  • Grafik pracy jest regulowany przepisami Kodeksu Pracy, który zawiera ok. 100 punktów związanych z czasem pracy. Są to między innymi - normy czasu pracy, systemy, odpoczynki dobowe, tygodniowe i wiele innych.
  • Pracownicy sklepów to często studenci, których dyspozycyjność jest ograniczona.
  • Do tego dochodzą urlopy i zwolnienia lekarskie.
  • Sprzedaż, a więc zapotrzebowanie na pracę jest zmienna - ma różny poziom o różnych porach dnia, w kolejnych dniach tygodnia czy miesiąca. Występuje również sezonowość i zmienność wynikająca z wielu czynników.

case study tiger

Wszystkie powyższe aspekty trzeba wziąć pod uwagę przy tworzeniu dobrego grafiku czasu pracy w sklepie. Jego rezultatem będzie ilość obsady dostosowana do wysokości sprzedaży, a więc brak kolejek. Czy to jest proste zadanie? Zależy od narzędzia. Szacujemy, że 98% sklepów używa do planowania Excela, a to przecież jest ogólny arkusz kalkulacyjny a nie narzędzie dedykowane do tworzenia grafików pracy. 

Czy jest lepsze rozwiązanie? Tak, Grafik Optymalny. Ten program pomaga kierownikom sklepu stworzyć dobre grafiki czasu pracy biorąc pod uwagę wszystkie ważne kwestie związane z planowaniem czasu pracy. Umów się na rozmowę i przekonaj się, że możesz łatwo zmniejszyć kolejki w swoim sklepie!

wyprobuj za darmo grafik pracy

Tak może wyglądać Twój grafik pracy!

grafik pracy program czas pracy kalendarz pracy podział pracy

 

Oceń artykuł

słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *