Grafik pracy na lipiec 2020 - na co zwrócić uwagę?

Lipiec to miesiąc, który na dobre rozpoczyna sezon wakacyjny. W związku ze sporą liczbą absencji urlopowych, a zarazem najwyższym w roku nominałem godzin do wypracowania, grafiki nie będą najłatwiejsze do ułożenia. W tym artykule biorę pod lupę inne istotne czynniki, które należy uwzględnić, tworząc grafik pracy na lipiec 2020.

  • Planując grafik pracy na lipiec 2020, musisz uwzględnić aż 23 dni pracy. Jest to największa ilość dni w całym roku. Osoba zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy, będzie miała do przepracowania 184 godziny, ½-etatowiec 92 godziny, a pracownik zatrudniony na  ¼ etatu 46 godzin.
  • Minimalna ilość czasu wolnego wynosi 8 dni. Jest to niezwykle istotne dla firm, które pracują w systemie równoważnym, w którym często praca wykonywana jest w weekendy, a w konsekwencji dni wolne udzielane są w tygodniu. Nie zapomnij zatem udzielić pracownikowi dnia wolnego w zamian za pracę w sobotę lub niedzielę.
  • Jeżeli pracujesz w miesięcznym, kwartalnym lub półrocznym okresie rozliczeniowym, tydzień kodeksowy będzie liczony od środy do wtorku. Zazwyczaj nie jest on tożsamy z tygodniem kalendarzowym. W tym przedziale powinieneś udzielić swoim pracownikom 35-godzinnego, nieprzerwanego odpoczynku. W przypadku przesunięcia okresu rozliczeniowego pamiętaj, że tydzień kodeksowy liczymy zawsze od 1 do 7 dnia nowego okresu, a wyznaczony przedział będzie obowiązywał, aż do zakończenia całego okresu rozliczeniowego. W ramach tzw. tarczy antykryzysowej masz możliwość skrócenia odpoczynku tygodniowego do 32 godzin.
  • W całym 2020 roku mamy 7 niedziel handlowych, lecz żadna z nich nie przypada w lipcu. Wszystkie niedziele są wolne od pracy, więc jeśli zarządzasz sklepem lub restauracją w centrum handlowym, układając grafik pracy na lipiec, zaplanuj mocniejszą obsadę w soboty poprzedzające niedziele niehandlowe. Osoby, które pracują w tygodniu, udadzą się na większe zakupy właśnie w sobotę. 
  • Jeżeli sklepy są zamknięte, więcej pracy mają restauracje przy deptakach i bulwarach, lodziarnie, a także miejsca dedykowane do spędzenia czasu wolnego. Warto uwzględnić ten fakt przy dobieraniu obsady grafiku. 
  • Lipiec to miesiąc wyprzedaży kolekcji wiosenno-letnich. Jest to gorący okres szczególnie dla galerii handlowych. Planując pracę dla handlu, powinieneś zaplanować na ten czas mocniejszą obsadę. W przeciwnym razie mogą pojawić się kolejki, a zniechęceni klienci zrezygnują z zakupów. 
  • Wakacje w pełni. Lipiec i sierpień to szczególne miesiące dla firm, które działają w miejscowościach turystycznych. Większość Polaków zdecyduje się w tym roku na wakacje w kraju, dlatego branża turystyczna powinna się na to przygotować i w końcu ożyć. Zapewnienie odpowiedniej ilości obsady w hotelach i gastronomii w miejscowościach turystycznych przełoży się na zadowolenie klientów, a także na zwiększenie przychodów firmy. 
  • Gotowy grafik pracy powinieneś przedstawić pracownikom do 23 czerwca, czyli najpóźniej na 7 dni przed datą obowiązywania tego harmonogramu.

    Chcesz układać dobre grafiki pracy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Pierwszym krokiem do sprawnego planowania może być założenie darmowego konta testowego w Grafiku Optymalnym. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak Grafik Optymalny może pomóc Ci zoptymalizować koszty pracy, umów się z nami na rozmowę. Wszystko Ci wyjaśnimy. 

 

Oceń artykuł

słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *